Reisschema
 Dag 1: Coney Island
 Dag 2: Six Flags New England
 Dag 3: Lake Compounce
 Dag 4: SF Great Adventure
 Dag 5: Dorney Park
 Dag 6: Knoebels
 Dag 7: Hershey Park
 Dag 8: Lakemont & Idlewild
 Dag 9: Kennywood
 Dag 10: Geauga Lake
 Dag 11: Cedar Point
 Dag 12: Wyandot & PKI
 Dag 13: Paramount's Kings Island
 Dag 14: Holiday World
 Dag 15: Beech Bend
 Dag 16: Dollywood
 Dag 17: Six Flags over Georgia
 Dag 18: Reis Atlanta/Charlotte
 Dag 19: Paramount's Carowinds
 Dag 20: Busch Gardens VA
 Dag 21: Virginia Beach
 Dag 22: Paramount's Kings Dominion
 Dag 23: Six Flags America
 Dag 24: New York
 Dag 25: SF Great Adventure
 
Dag 25: Six Flags Great Adventure
Six Flags Great Adventure Six Flags Great Adventure

Aan alles komt een einde en dus ook aan deze mega-USA trip. Het vliegtuig zou om kwart over zes vertrekken en El Toro ligt maar een anderhalf uur rijden van ons hotel. Er is dus nog tijd voor een half dagje Six Flags Great Adventure.

We vertrekken vroeg om bij opening van het park al aanwezig te zijn. De wachttijd bij El Toro zou naar verwachting snel oplopen dus gaan direct naar deze houten gigant toe. Daar blijkt de baan nog gesloten te zijn wegens 'technical difficulties'. Het zal toch niet waar zijn he. Om elf uur zou hij moeten openen dus eerst maar even Rolling Thunder gedaan want die was de vorige keer ook de hele dag gesloten.

Deze racer draait volgens mij al heel lang maar met een enkele trein want de overkant van het station ziet er ongebruikt uit. De baan is verder niet heel bijzonder en maakt een hoop kabaal. Ook Runaway Mine Train was vorige keer niet gelukt en die konden we nu ook even meepakken.

Terug bij El Toro staat er een aardige rij voor de gesloten wachtrij. Om elf uur wordt verteld dat het nog wel een uurtje kan duren en lopen de meeste mensen weer weg. We wachten het nog even af en na een paar minuten loopt er een operator naar het station. Tien minuten later komt er een testrit voorbij en daarna nog twee. Dan gaat de wachtrij open. We gaan voor frontseat, wetende dat we maar 1 kans hebben om El Toro te rijden. Tegen de tijd dat we kunnen instappen staat er buiten zeker een uur wachtrij.

El Toro zelf is in een woord geweldig. Ongelovelijk veel airtime, daar valt niks op af te dingen. De kabellift gaat razendsnel naar boven en de first drop is waanzinnig steil. Zoals verwacht is de rit supersoepel. Het tweede deel van de baan (binnen Rolling Thunder dus) heeft lekkere zigzag bochten die een beetje aan Voyage doen denken. Ik ben blij dat ik deze baan, en daarmee de drie nieuwe houten achtbanen van de USA, nog heb kunnen doen. El Toro is denk ik de beste achtbaan van het park.

Daarna nog even een rondje op Nitro gedaan, dat blijft ook een hele lekkere B&M hoor. En tenslotte de kiddiecoaster Road Runner nog even meegepakt.

Even voor twee uur zijn we het park weer uitgegaan om naar het vliegveld te rijden.


De feestelijke opening van de dag.


El Toro gaat open.


Leuk gedaan die stierenkop voorop de trein. Helaas is er nog steeds maar 1 trein in gebruik.


El Toro is goedgekeurd hoor.




Road Runner Railway is een kiddiecoaster.