Dag 23: Six Flags America |
Batwing | Vekoma Flying | 2001 |
Great Chase | Zamperla Family | 1999 |
Joker's Jinx | Premier LIM Coaster | 1999 |
Mind Eraser | Vekoma SLC | 1995 |
Roar | GCI Wood | 1998 |
Superman Ride of Steel | Intamin Hyper | 2000 |
Two-Face: The Flip Side | Vekoma Invertigo | 1999 |
Wild One | Dinn Wood | 1986 |
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Six Flags America is het meest waardeloze park van de hele trip. De ellende begint al wanneer we de enorme parkeerplaats oprijden en drie asfaltplaten later zonder bewegwijzering naar een plekkie moeten zoeken. Op de terugweg staat ook nergens een uitgang aangegeven. Het is razend druk in het park, waar Six Flags natuurlijk niets aan kan doen. Het is zondag, schitterend weer en ook nog vaderdag. Maar de manier waarop met de drukte wordt omgegaan is stuitend. Het personeel doet geen enkele moeite voor enige capaciteit te zorgen, is onbeleefd en hangt overal maar wat op het station en op de treinen rond. Heel veel attracties schieten met regelmaat van de klok in storing. Een aantal anderen gaan de hele dag niet open. De regels van het park worden overal overtreden en het personeel doet of het niets ziet.
De enige plek waar efficient gewerkt wordt is de seasonpasbalie waar Hellen al snel met het pasje weer uitkomt.
Omdat het in Paramount's Kings Dominion niet is gelukt om van Hypersonic mijn 400e achtbaan te maken is het nu de beurt aan Superman: Ride of Steel. Dat valt nog niet mee want hoewel de wachtrij niet overdreven lang is duurt het laden en lossen eindeloos. Dan blijft een trein onderaan de lifthill staan en hebben we een storing. Vijf minuten later gaat alles weer verder maar toch wordt de attractie stilgelegd, moet er een expert worden opgetrommeld, gaan er een vijftal lege treinen probleemloos rond en kan de baan weer geopend worden. Intussen is de wachtrij zo goed als leeg en kunnen we dus na korte tijd instappen.
De rit is niet overweldigend en zeker niet te vergelijken met Superman in Six Flags New England of zelfs maar met onze Goliath. De layout is nogal saai en de twee helixen doen niet veel voor de baan.
Over Roar kan ik alleen maar positief zijn. Het station was vrijwel leeg en dus kon ik al snel een ritje maken. Roar is als een woodie moet zijn: lekker puur zonden gepolijste hoekjes. Een tikje ruw maar goede snelheid en heerlijk bochtenwerk. Klasse achtbaan.
Naast Roar valt Wild One dan weer een beetje tegen. Voor de leeftijd van de baan geen slechte rit maar het is allemaal weinig spannend. Er wordt wel met twee treinen gereden maar de trein staat veel langer voor het station stil dan de rest van de rit duurt.
Wel weer leuk maar altijd te kort is de spinning rapid raft ride met de naam Blizzard River.
Mind Eraser is een standaard SLC en een van de ruwste die ik ken. Het is nauwelijks te voorkomen dat je hoofd een paar keer flink tegen de schouderbeugels wordt geslagen.
Six Flags America heeft ook de derde Vekoma Flying achtbaan staan. De klungeligheid waarmee hier met het apparaat wordt gewerkt spreekt weer boekdelen. Eerder op de dag stond een trein onderaan de lifthill zeker een half uur vast met de mensen er nog in, liggend op hun rug in de snoeihete zon. Er kwam uiteindelijk een brancard aan te pas. Als ik in de wachtrij sta is het weer mis. Batwing heeft een dubbel laadstation maar de trein in station 1 gaat niet meer voor of achteruit. Lukraak worden de wachtenden naar station 2 gestuurd totdat ook daar een drietal ritten later problemen ontstaan met een niet sluitende beugel. Iedereeen de trein weer uit, mezelf inclusief, en we knoeien wel met station 1 verder. Geen uitleg, geen verontschuldiging, geen optie om in de andere trein te stappen. Zoek het maar uit. Ik heb het verder niet meer afgewacht. Teleurgesteld zijn we doorgereden naar New York.
Het is weer een stralende dag vandaag in Six Flags America.
De SLC van dit park heet Mind Eraser en is nogal een brute versie.
Veruit de beste achtbaan van het park is Roar. Een lekkere vlotte woodie zonder poespas.
Roar is duidelijk van het type twister.
The Wild One is in 1986 in het park gekomen, dat toen nog Wild World heette. De baan is echter veel ouder.
De baan is voor z'n leeftijd nog prima in orde, maar geen spectakel.
Jokers Jinx was de hele dag 'temporary out of service'.
De spaghetti track ziet er wel interessant uit.
Voor het eerst op deze vakantie een Spinning Rapid Raft.
Blizzard River is wel leuk maar niet nat, afgezien van de douche op het einde dan.
Hoogtepunt zou moeten zijn deze Superman: Ride of Steel. Hij haalt het echter bij lange na niet bij z'n grote broer in Six Flags New England.
De twee helixen in de baan zijn aardig maar de layout blijft magertjes.
Superman is mijn 400e achtbaan!
Batwing valt ook van de ene storing in de andere. Helaas niet kunnen doen dus.
De Batman Spectacular show komt erg bekend voor uit onze Six Flags Holland tijd.
Grote explosies aan het einde van de show.
Two-Face is een invertigo met de stoeltjes tegenover elkaar.
Deze kiddiecoaster heet Great Chase.