Reisschema
 Dag 1: Coney Island
 Dag 2: Six Flags New England
 Dag 3: Lake Compounce
 Dag 4: SF Great Adventure
 Dag 5: Dorney Park
 Dag 6: Knoebels
 Dag 7: Hershey Park
 Dag 8: Lakemont & Idlewild
 Dag 9: Kennywood
 Dag 10: Geauga Lake
 Dag 11: Cedar Point
 Dag 12: Wyandot & PKI
 Dag 13: Paramount's Kings Island
 Dag 14: Holiday World
 Dag 15: Beech Bend
 Dag 16: Dollywood
 Dag 17: Six Flags over Georgia
 Dag 18: Reis Atlanta/Charlotte
 Dag 19: Paramount's Carowinds
 Dag 20: Busch Gardens VA
 Dag 21: Virginia Beach
 Dag 22: Paramount's Kings Dominion
 Dag 23: Six Flags America
 Dag 24: New York
 Dag 25: SF Great Adventure
 
Dag 11: Cedar Point
Cedar Point Cedar Point

Cedar Point heeft een geweldige verzameling achtbanen. De hoeveelheid bezoekers die ze hier kunnen verwerken is verbazingwekkend. Veel banen draaien met drie of zelfs met vier treinen waardoor de wachtrijen vaak wel lang lijken maar het blijft continue doorlopen en m.u.v. Millennium Force en Top Thrill Dragster hebben we nergens langer dan een kwartier hoeven wachten. Het park is trouwens verschrikkelijk groot. Van de ene naar de andere kant lopen duurt zeker een half uur. Er zijn wat rustiger plekken in het park waar geen achtbanen in de buurt zijn. Er wordt druk gewerkt aan de nieuwe achtbaan waarvan we nog niet weten wat het gaat worden omdat het nog niet aangekondigd is.

Top Thrill Dragster is fantastisch. De baan mag dan een meter of 10 lager zijn dan Kingda Ka, een paar kilometer per uur minder snel en er ontbreekt een heuvel, maar de rit is veel beter en soepeler. De thematisering is completer en het verschil in hoogte merk je eigenlijk niet. De ERT op Top Thrill Dragster was veel beter vol te houden dan Kingda Ka. Ik heb zes keer kunnen rijden.

Mantis is mijn eerste B&M Stand-Up coaster en niet te vergelijken met Shockwave. De elementen worden met gemak genomen en komen lang niet zo geforceerd over dan de Intamin variant in Drayton Manor.

Millenium Force dan, waar we vanochtend een ERT op hadden, heeft een enorme snelheid en een ongelovelijke first drop. De rest van de baan is nog steeds erg snel maar helaas ontbreekt het aan airtime. Als je achterin zit zijn er twee of drie heuvels waar je airtime kunt vinden. Voor liefhebbers van hoogte en snelheid is het een ideale baan.

De grote verrassing voor mij was Raptor. Deze baan heeft een mooie layout over een vrij groot stuk park, raast bliksemsnel door alle zes inversies en is heerlijk soepel. Over soepel gesproken, de Schwartzkopf coaster Wildcat is de beste coaster van dit type was ik in heb gezeten. Qua onderhoud zit het dus wel goed in Cedar Point.

Magnum XL-200 daarentegen was een tegenvaller. Het ding is vrij ruw en de airtime nogal lomp. Voorin wordt je een paar keer flink met je benen tegen de beugel gesmeten en achterin is het al niet veel beter.

Wel weer leuk is Wicked Twister. Voor zover ik weet de enige LIM shuttle coaster met aan beide zeiden een twist. Voorin en achterin wordt je 360 graden rondom gedraaid. Achterin kun je dan ook nog langs de ronddraaiende trein naar beneden kijken.



Uitzicht vanuit de hotelkamer op Top Thrill Dragster. Het kan beroerder op je verjaardag.


Top Thrill Dragster. Wat een power. Wat een geweld. Wat een heerlijk soepele baan.


Het station van Top Thrill Dragster.


Prachtig design van de treinen.


Corkscrew biedt een loop en twee corkscrews. Valt niet tegen voor een Arrow.


Iron Dragon is een van de weinige suspended coasters. Niet de meest opwindende rit.




Een lekkere B&M Stand-Up coaster. Mantis is erg comfortabel.




De lifthill van Magnum XL-200. Voorin en achterin niet echt prettig met zo'n beugel boven je benen.




Alweer een Tivoli Large coaster van Zierer: Woodstock Express.


Gemnini is een racing coaster. Bijzonder is de stalen track op een houten onderbouw. Het voelt en klinkt als een stalen achtbaan.




Cedar Creek Mineride valt niet tegen als minetrain ride.




Bouwwerkzaamheden. Er is nog niet zoveel te zien.


Millennium Force. De hoogste werkende achtbaan met lifthill. De snelheid is fantastisch maar weinig airtime.


De lifthill ziet er imposant uit.






Intamin LIM shuttle coasters zijn leuk! Deze heeft een wokkel aan beide kanten. Achterin zitten en dan achteruit 360 graden ronddraaien is een aparte ervaring.






Een van de beste achtbanen hier: Raptor. Lekkere layout en zes vlotte inversies.


De helix aan het einde.


De eerste inversie is een flinke loop.




Blue Streak is een kleinere Out and Back houten achtbaan. Hij raakt wat ondergesneeuwd hier tussen alle andere coasters maar het is een lekker baantje hoor.






Een winkel vol Snoopy zooi.


De Wildcat is een waanzinnig soepele Schwartzkopf baantje. Een genot.




SkyHawk is de nieuwste aanwinst van Cedar Point. De hoogste S&S Swing ride.


Mean Streak heeft wat teveel remmen onderweg (o.a. op de first drop) om echt goed te kunnen zijn. De baan ziet er verder indrukwekkend uit.




Tot ziens Cedar Point!